Skargi, wnioski i petycje

Tytuł Skargi, wnioski i petycje

W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w funkcjonowaniu Szpitala pacjent na prawo:

  1. Zwrócić się z wnioskiem lub skargą do bezpośredniego przełożonego osoby udzielającej świadczenie (ordynatora, oddziałowej),
  2. Zwrócić się z wnioskiem lub skargą do Dyrektora Szpitala lub Z-cy Dyrektora ds. Lecznictwa.
  3. Przekazać wniosek lub skargę w formie pisemnej w Sekretariacie Dyrekcji Szpitala od poniedziałku do piątku w godzinach 07:00-15:05

Wszelkie skargi i wnioski rozpatrywane są w terminie do 30 dni. Skarga pisemna, która nie zawiera imienia i nazwiska oraz adresu osoby, która ją wniosła, nie zostanie rozpatrzona.

Ponadto pacjent, którego prawo do ochrony zdrowia nie jest realizowane w sposób dla niego zadowalający, może zwrócić się do:

  • Podlaskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ w Białymstoku — Sekcja Skarg i Wniosków - 85/74 59 531
  • Biura Rzecznika Praw Pacjenta - 800 - 190 - 590
  • Pełnomocnika Praw Pacjenta Szpitala – 87/56 29 573
  • Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Izby Lekarskiej,
  • Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych,
  • Biura Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych

lub skierować sprawę do sądu powszechnego — jeżeli w wyniku działania lub zaniechania Szpitala naruszono dobro osobiste pacjenta albo wyrządzono szkodę materialną.

Metryka strony

Udostępniający: Szpital Wojewódzki im. dr. L. Rydygiera w Suwałkach

Wytwarzający/odpowiadający: Chomicz Marcin

Data wytworzenia: 2023-08-05

Wprowadzający: Marcin Chomicz

Data wprowadzenia: 2004-04-29

Data modyfikacji: 2023-08-05

Opublikował: Marcin Chomicz

Data publikacji: 2004-04-29